به گزارش خودروکار - چارلز لستر، مدیر دادههای شرکت تحقیقاتی روموشن، سهشنبه اعلام کرد فروش خودروهای برقی در آمریکا در ماه میلادی گذشته، یک درصد کاهش یافت. لستر گفت: آمریکای شمالی که تحت تاثیر کاهش فروش در کانادا نیز قرار دارد، برای نخستین بار از بقیه کشورهای جهان که شامل بازارهای نوظهور در جنوبشرقی آسیا و آمریکای جنوبی و مرکزی میشود، عقب مانده است.
خودروسازان جهانی با تعرفه واردات ۲۵ درصدی در آمریکا، دومین بازار بزرگ خودرو در جهان، روبهرو هستند و همین امر باعث شده بسیاری از آنها از چشمانداز فروش خود برای سال ۲۰۲۵ عقبنشینی کنند.
انتظار میرود در اروپا، همزمان با ارائه مشوقهایی برای خریداران در کنار افزایش عرضه خودروهای برقی ارزانقیمت، فروش خودروهای برقی در نیمه دوم سال میلادی جاری در نیمه دوم سال میلادی جاری افزایش یابد.
لستر عنوان کرد: در حالیکه برخی از موفقترین خودروهای برقی در بخش خودروهای کوچک، توسط خودروسازان اروپایی مانند فولکسواگن و رنو تولید میشوند، خودروهای برقی برندهای چینی از جمله بیوایدی، سهم بازار را در این منطقه از آن خود کردهاند و باعث رشد در بازارهای نوظهور شدهاند.
دادههای «رو موشن» نشان میدهد که فروش جهانی خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی در ژوئن، به ۱.۸ میلیون دستگاه افزایش یافته است.
طبق گزارش رویترز، فروش در چین نسبت به ژوئن سال میلادی گذشته، ۲۸درصد افزایش یافته و به ۱.۱۱ میلیون دستگاه خودرو رسیده است. فروش در اروپا با ۲۳ درصد افزایش، به حدود ۳۹۰ هزار دستگاه رسید، در حالیکه فروش در آمریکای شمالی با ۹ درصد کاهش، به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسید. فروش در سایر نقاط جهان، با ۴۳ درصد افزایش، به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسید.ایسنا